BIP

 

Ankieta

iso

 

Rezerwacja kolejki

rezerwacja kolejki

 

ZDOLNI Z POMORZA

zdolnizpomorza

 

POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW - Stanisław Borowiecki
pok. 22 parter, tel. (055) 646- 50-42,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Do biura rzecznika mogą się zwracać konsumenci, którzy nabywają towary i usługi do celów nie związanych z działalnością gospodarczą oraz firmy zagrożone nieuczciwą konkurencją i praktykami monopolistycznymi, a więc każdy konsument, którego interes został naruszony może się zwrócić o pomoc.

Zakres kompetencji rzecznika jest bardzo obszerny i obejmuje m.in. sprawy dotyczące niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową i gwarancji oraz trybu dochodzenia roszczeń:

  1. artykułów nieżywnościowych (np. buty, odzież, sprzęt rtv, agd) i żywnościowych
  2. umów o dzieło (np. montaż okien, usługi tapicerskie, pralnie chemiczne)
  3. wszelkiego rodzaju usług (np. usług turystycznych, usług telekomunikacyjnych)
  4. ubezpieczeń;
  5. sprzedaży wysyłkowej;
  6. i inne.

Rzecznik udziela porad telefonicznie w sprawach prostych. Gdy sprawa jest bardziej skomplikowana, wówczas prosi o przybycie do biura. Każdy poszkodowany konsument, który nie wie jak poradzić sobie z daną sprawą, przychodząc do biura wypełnia  zamieszczony druk (w formacie Word'97). 

Ponadto Powiatowy Rzecznik Konsumentów zajmuje się zadaniami z zakresu służby zdrowia, a mianowicie:

  • pośredniczy w kontaktach z Narodowym Funduszem Zdrowia w zakresie składania skarg i sposobu załatwiania przez służbę zdrowia,

  • pomaga w uzyskaniu promesy na refundację kosztów leczenia w zakładach służby zdrowia poza województwem pomorskim.

BIP

 

Ankieta

iso

 

Rezerwacja kolejki

rezerwacja kolejki

 

ZDOLNI Z POMORZA

zdolnizpomorza

 

A- A A+

RSS-Icon

Wyszukiwarka

Unia Europejska

unia europejska

 

ISO 9001:2008

h-9001 170

 

ZPP

zpp

 

Decydujmy Razem

decydujmy razem