Wydział Rozwoju Powiatu i Polityki Społecznej Starostwa Powiatowego w Kwidzynie pragnie poinformować, iż w 2011 roku w ramach projektu pn. ?Uwierz w siebie ? zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne dla uczniów specjalnych ośrodków szkolno - wychowawczych Powiatu Kwidzyńskiego? zrealizowano w Specjalnych Ośrodkach Szkolno - Wychowawczych w Kwidzynie i w Barcicach zrealizowano łącznie 385,5 godzin zajęć.
Zakupiono również sprzęt do ośrodków, w tym: laptopy, urządzenia wielofunkcyjne, aparaty fotograficzne, dyktafony, sprzęt nagłośnieniowy, maszyny do szycia, tekstylia, książki, płyty CD oraz wiele innych, potrzebnych do realizacji zajęć w ramach projektu, materiałów dydaktycznych i sprzętu.
Uczestnicy i uczestniczki zajęć rozwijają kompetencje kluczowe z matematyki i informatyki, swoje zdolności i zainteresowania oraz poszerzają wiedzę o nowe metody pracy trener uczestnik. Dziewczynki i chłopcy uczą się nowych ról w społeczeństwie, zajęcia z przedsiębiorczości pomagają w nabyciu praktycznych umiejętności szycia, strojenia, gotowania oraz savoir-vivre'u.
Przygotowują uczestników i uczestniczki do samodzielnego funkcjonowania w życiu społecznym. Zajęcia z integracji sensorycznej wspierają uczestników/uczestniczki w rehabilitacji,
a zakupiony sprzęt, w tym: łóżko wodne, basen z podświetlanymi piłeczkami i kurtyna światłowodów pomagają rozwijać funkcje ? emocjonalne, społeczne, komunikacyjne, ruchowe i poznawcze.
Zajęcia odbywają się w małych grupach max. 10 os. po obowiązkowych zajęciach szkolnych.W ramach projektu odbywają się m.in. zajęcia z warsztatów przyrodniczo - fotograficznych, dogoterapii i hipoterapii.
W roku 2012 planuje się zoorganizowanie wycieczek edukacyjnych do m.in. Zakładu Aktywności Zawodowej, Aqua Parku, Teatru Muzycznego, Planetarium oraz wycieczki po powiecie kwidzyńskim.
Projekt realizowany jest w ramach Działania 9.1 ?Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnieniewysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty?, Poddziałania 9.1.2 ?Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych?.
![]() |
![]() |